Підписатися на RSS

/Files/photogallery/Рисунок3.gif

Нормативно-правова база

Закон України ''Про загальну середню освіту''

(ст. 5,9,11,29 )

Закон України «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні»

Закон України «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю»

Закон України «Про молодіжні та дитячі громадські організації»

Указ Президента України "Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей та молоді"

Указ Президента України від 30.09.2010 року № 927/2010 ''Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей та молоді''

/Files/photogallery/006.gif



Обдарованість - індивідуальна потенційна своєрідність спадкових (задатки), соціальних (сприятливе соціальне середовище) та особистісних (позитивна «Я – концепція», наявність відповідних вольових якостей, спрямованість, наполегливість тощо) передумов для розвитку здібностей особистості до рівня вище за умовно «середній», завдяки яким вона може досягнути значних успіхів у певній галузі діяльності.

Геніальність (від лат. genialis – властивий генієві, плідний) – найвищий прояв творчих сил людини, діяльність якої має всесвітньо історичне значення. Термін «геніальність» уживають як для позначення здібності людини досягти видатних результатів у певній галузі, так і для оцінки результатів творчості.

/Files/images/na_jukose_45_(3).JPG

З 2015-2016 навчального року у школі працюють секції Малої Академії Наук України:

- секція "українська мова і література" (керівник Щурик О.О.);

секція "історія" (керівник Гришаєва Л.В.);

секція "англійська мова" (керівник Марченко А.В.);

секція "психологія" (керівник Гришаєва О.В.).

Учні - учасники МАН, які навчаються другий рік, на шкільній науково-практичній конференції захищали свої науково-дослідницькі роботи. Роботи-переможці були представлені на районному конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт 20 січня 2017 року.

Найкращими було визнано науково-дослідницькі роботи:

"Шляхи підвищення рейтингу районної газети "Трудова слава", виконав Котяй Андрій, учень 11 класу, науковий керівник - Галіба О.А.

Робота та презентація захисту

"Причини занепаду аматорських театральних гуртків на Кіровоградщині", виконала Бардіна Ольга, учениця 11 класу, науковий керівник - Галіба О.А.

"Використання англіцизмів у сленгу молоді села Ганнівка", виконала Лебедко Маргарита, учениця 11 класу, науковий керівник - Марченко А.В.

Матеріали майстер-класу "Готуємо шкільну газету" для учнів 8 класу.

Газети учнів, випущені у програмі Microsoft Publisher після майстер-класу:

Випуск №1 (група учнів, які готували матеріал про Білла Гейтса).


Випуск №2 (група учнів, які готували матеріал про історію виникнення перших комп'ютерів).

Поради батькам

Як творчо розвивати дитину

Найперше - приймате дитину такою, якою вона є, беручи участь у її розвитку, підтримуючи, а не нав'язуючи свої інтереси, давати дитині можливість вибору. Для розвитку творчого потенціалу, як показали дослідження, необхідна не лише адекватна оцінка сил дитини, але трішки завищена, зазнайкою вона не виросте, зате у неї буде запас сил та впевненість при невдачах, до яких треба готувати змалку.

Батьки повинні бути прикладом, адже дитина свідомо переймає вашу манеру говорити, ходити, працювати, відповідальності за доручену справу. Кожен батько повинен пам'ятати правило: "Не зашкодь!" Адже обдарована дитина більш чутлива, ранима, тому потрібно давати вільний час для того, щоб побути дитині на самоті, поміркувати, пофантазувати. За допомогою тренінгів дати їй можливість глибоко зрозуміти себе та інших. Дорослі часто батьки повинні радитися із психологом щодо виховання обдарованої дитини.

Батьки повинні завжди пам'ятати, що для обдарованої дитини творчість є життєвою необхідністю. Тому дитину потрібно готувати до спостережливості, наполегливості, формувати вміння доводити почату справу до кінця, працелюбність, вимогливість до себе, задоволення від процесу творчості, терпляче ставлення до критики, впевненості при невизначеності, гордості і почуття власної гідності, чулість до аналізу моральних проблем.

Батьки також повинні усвідомлювати, що надзвичайно велика роль у процесі формування особистості обдарованої дитини належить волі. Вольові риси є стрижневими рисами характеру, адже за наявності мети, яку особистість досягає в житті, долаючи перешкоди, є цілеспрямовуючим життя. Цілеспрямовані люди знаходять своє щастя в житті, вони вміють поставити перед собою чітку, реальну мету. Прагнення досягти своєї цілі робить людину рішучою та наполегливою. І.Павлов стверджував, що у вольової людини труднощі лише збільшують бажання реалізувати свою мрію. Вони вміють стримати себе, володіють терпінням, витримкою, вміють контролювати свої почуття за наявності перешкод. Ініціативність і творчість поєднані з наполегливістю, рішучістю та витримкою, допомагають обдарованим дітям самореалізуватися.

Отже, батьки покликані допомогти дитині відкрити її життєве покликання, реалізувати себе як особистість. Вони не мають права втратити обдаровану дитину, бо, втрачаючи талант, обдарування, здібність, вони втрачають майбутнє. Тому батьки повинні бути терплячими, безмежно вірити в дитину, тоді ця дитина виросте хорошою творчою людиною.

Чи допомагаєте Ви розвиватися дитині творчо?

Якщо Ви дійсно хочете, щоб Ваші діти були талановиті і творчо активні, потрібно докласти до цього немало зусиль. Щоб Ви самі могли пережити, в якому напрямі потрібно працювати, пропонуємо Вам декілька порад.

1. Відповідайте на питання дитини терпляче і чесно.

2. Сприймайте питання і вислови дитини всерйоз.

3. Надайте дитині кімнату або куточок винятково для її справ.

4. Знайдіть місце, де дитина змогла б показувати свої роботи і досягнення.

5. Не лайте дитину за безлад на столі, якщо це пов'язано з її творчим процесом. Проте вимагайте упорядковувати робоче місце після його закінчення.

6. Покажіть дитині, що її люблять і приймають, безумовно, таким, якою вона є, а не за її успіхи і досягнення.

7. Доручайте своїй дитині посильні справи і турботи.

8. Допомагайте їй будувати свої власні плани і ухвалювати рішення.

9. Допомагайте їй покращувати результати своєї роботи.

10. Беріть вашу дитину в поїздки по цікавих місцях.

11. Допомагайте дитині спілкуватися з ровесниками з різних культурних шарів.

12. Не порівнюйте свою дитину з іншими, указуючи при цьому на її недоліки.

РОЗВИТОК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДИТИНИ ПОРАДИ ВЧИТЕЛЮ, ВИХОВАТЕЛЮ

1. Володійте знаннями вікових та індивідуальних особливостей дитини.

2. Виявляйте терпіння до дитини. Нетерплячість - перший показник вашої невпевненості в собі.

3. Будьте послідовними у вимогах до дитини.

4. Твердість лінії у вихованні та навчанні, яка досягається не покаранням, а:

а) стабільністю обов'язкових для виконання правил

б) спокійним тоном спілкування

в) неквапливістю.

5. Вилучіть із словника фрази : "Роби так тому, що я сказав".

6. Показуйте приклад інтелектуальної творчої праці. Вчитель - зразок для дитини. Діти мають знати, що ви знаходитесь у постійному творчому пошуку.

7. Пам'ятайте - головне не те, чому вчить вчитель, а те, як він це робить. Перетворюйте класи та кабінети на навчально-творчі центри.

8. Учень - це дитина. А дитина постійно потребує любові, захисту, співчуття.

9. Заохочення та похвала дитини - головний стимул ії розвитку.

10. Керуйте дитиною, але й вчіть її відстоювати свою думку та точку зору.

11. Думка дитини - це результат роздумів, тому важливіше нове запитання , ніж відповідь на попереднє. Дискутуйте з дітьми. Створюйте творчі лабораторії.

12. Створюйте простір для самостійності дитини, це сприяє осмисленню та закріпленню нових ідей, вражень, почуттів.

13. Постійно показуйте дитині, що ви цінуєте її досягнення.

14. Поважайте думку дитини навіть в тому випадку, коли ви з нею не згодні.

15. Навчіть дитину працювати з інформацією ( відвідування бібліотек, робота з книгою, енциклопедією тощо).

16. Давайте творчі завдання, які розвивають її уяву, логіку мислення, увагу, активізують життєвий досвід дитини - кросворди, ребуси, анаграми, цікаві завдання, загадки, пантоміми.

НЕ ПЕРЕВАНТАЖУЙТЕ ДИТИНУ ! УСПІХУ ВАМ У РОБОТІ!


Методичні рекомендації по роботі з батьками обдарованих дітей

Параметри, які характеризують обдарованість у дітей

1. Випереджувальний розвиток пізнавальної сфери, що проявляється у високій пізнавальній активності і виражається кмітливістю та здатністю переробляти великий об'єм інформації і робити інтуїтивні висновки (інсайти), чудова пам'ять, що базується на ранньому мовному розвитку та добре розвиненому абстрактно-теоретичному мисленні; здатність до класифікації та категоризації інформації і досвіду.

2. Специфічний розвиток рис особистості, а саме: надрозвинуте почуття справедливості, раннє формування системи цінностей ( гостре відчуття несправедливості; високі моральні вимоги до себе і інших); яскрава уява, висока креативність і, як результат, здатність зберігати завжди елементи гри в житті і роботі; почуття гумору; високий рівень домагань: такі діти весь час намагаються вирішити проблеми, які їм поки що непосильні.

3. Особливості фізичного розвитку дітей. Існує дві крайні точки зору на дане питання: з одного боку обдаровану дитину сприймають як "очкарика", "книжкового черв'яка", з іншого боку говорять, що така дитина і в фізичному відношенні здоровіша і красивіша. В усякому випадку, талановиті діти, як і талановиті дорослі, мають високу енергоємність, що проявляється в надзвичайній активності.

4. Якщо виховна робота з обдарованою дитиною проведена неправильно, виникає великий ризик виникнення проблем розвитку:

• можливе формування невротичного прагнення завжди бути першим;

• великі амбіції батьків можуть стати причиною високого рівня агресивності і ворожості дітей;

• кінець кінцем, талант дитини може бути просто "заритий в землю". !!!

Кiлькiсть переглядiв: 217

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.